ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI:
´ Okul öncesi eğitim programı hazırlama,
´ öz bakım becerileri,
´ yetersizlik türleri ve kaynaştırma,
´ oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma,
´ oyuncak hazırlama,
´ kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları,
´ çocukla etkili iletişim kurma,
´ özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama,
´ yetersizlik türleri ve eğitimi ile ilgili bilgi, becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının amacı:
• Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının hedefleri:
Bu programda öğrenciye;
´ Erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişimsel özellikleri,
´ erken çocukluk ve özel eğitim kurum ve özellikleri,
´ genital sistem-döllenme, gebelik, doğum,
´ yenidoğanın özellikleri, lohusalık ve emziklilik dönemi,
´ çocuk hastalıkları, çocuklarda sık görülen şikâyetler,
´ ruh sağlığı, duygu davranış bozuklukları,
´ çocukları tanıma teknikleri, çocuk hakları,
´ çocuk dostu ortamlar, ihmal ve istismar, dramatik etkinlikler,
ile ilgili bilgi verilir ve deneyim kazandırılır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının altında yer alan dallar:
àErken Çocukluk Eğitimi
àÖzel Eğitim
! Kurumumuzda Erken Çocukluk Eğitimi dalında eğitim verilmektedir.
Erken Çocukluk Eğitim dalı:
èErken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
èÇocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında; erken çocukluk öğretmen yardımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Alan programının toplam eğitim süresi:
9. sınıftan 12. sınıfa kadar 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi meslek elemanında bulunması gereken özellikler:
Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin;
´ alan bilgisine sahip görme, işitme problemi olmayan,
´ Türkçeyi doğru kullanan,
´ görgü kuralarını bilen ve uygulayan,
´ fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı,
´ el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,
´ yaratıcı, araştırıcı, gelişime açık,
´ iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun,
´ hoşgörülü, iş disiplinine sahip,
´ planlı, organizasyon yapabilen, pratik, problem çözme becerisine sahip,
´ sabırlı kimseler olmaları gerekir.
´ Bu elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasında destek olmaları gerekir.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı öğrencilerinde bulunması gereken özellikler:
Ø Atatürk'ü anlayan ve O'nun ilkelerini benimseyen,
Ø Ülkesini seven ve ülkesinin gelişmesi için çaba gösteren,
Ø İnsanlarla iyi ilişkiler kuran ve olumlu iletişim içinde olan, hoşgörülü ve empatik olabilen,
Ø Araştırmacı, yenilikleri takip edebilen ve onları paylaşabilen,
Ø Akıl yürüten ve kendini kolay ifade edebilen,
Ø Hem kendisine hem de çevresine saygılı olan,
Ø Kitap okuma alışkanlığı kazanmış, branşı ile ilgili bilgilerini geliştirebilen
Ø Türkçeyi iyi kullanabilen,
Ø Sorumluluk alan ve aldığı sorumlulukları yerine getirebilen,
Ø Sosyal yönü gelişmiş, çevresine ve insanlara duyarlı olabilen kişiler olmalıdır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanına Ait Yüksek Öğretim Programlar:
Ön Lisans
Çocuk Gelişimi
Sosyal Hizmetler
LİSANS
Çocuk Gelişimi
Sosyal hizmetler
Okul Öncesi Öğretmenliği
Görme engelliler Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği VB.
´ NOT: 2020 yılı itibariyle meslek dersleri 9. sınıftan itibaren verilmeye başlanmıştır.
Bu alanla ilgili tanıtım sunumuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://drive.google.com/file/d/1wdqZkzsQ6RBhsyWLl8N64JGeKE-AA_au/view?usp=sharing